reklama

AD: Hlinom proti križiakom a misionárom

Reakcia na komentár: https://komentare.sme.sk/c/20809502/hlinom-proti-kriziakom-a-misionarom.html.  V komentári odznelo niekoľko tvrdení, ktoré treba uviesť na pravú mieru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Pani redaktorka Zuzana Kepplová reagovala na diskusiu, ktorá odznela počas Bratislavských Hanusových dní. Napísala: Škripek meditoval, že také trestné výpravy holohlavých chlapcov do moslimských štvrtí sú v poriadku, treba ukázať, že nechceme právo šaría.

Musím povedať, že som nemeditoval (a ak je to irónia, tak to naznačuje postoj pani redaktorky, že jej zámerom bolo zosmiešňovať - dobre vedieť). Meditácia je určitý spôsob ako komunikovať s Bohom. A rozhodne ju kresťania nepoužívajú počas diskusií. Nuž, ale rozumiem, že nie každý ma takéto porozumenie a chápe významu tohto slova.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ostro sa však ohradzujem proti tvrdeniu, že schvaľujem “trestné výpravy do moslimských štvrtí”. Počas diskusie som dostal otázku ako reagovať na extrémizmus a chcel som objasniť, aký typ má pytateľ na mysli - náboženský a či politický a či niečo iné? Spomenul som video zo sociálnej siete, kde skupina rozhodných mladých angličanov v moslimskej štvrti rázne protestuje proti ich snahe ovládnuť mesto, okres, a odvolávajú sa na kresťanské korene anglickej histórie. Prešiel som na podobný prejav zo strany kotlebovských fanúšikov u nás, takže som nedopovedal jasne, že ak sa oni angličania kvôli tomu pobijú, nepovažujem to za správne (viď video z diskusie od 1:35:40https://www.youtube.com/watch?v=s_tkTvFLawE). Pokojne to tu pani redaktorke Kepplovej pre istotu zdôrazním -neschvaľujem to. (Skôr ma zarazilo, ako mala problém pochopiť kontext, pretože publikum aj moderátor Jozef Majchrák ho nemali. Ale viem to rešpektovať, každý sme nejaký…). Môj postoj je, že každý štát sa musí sám postarať o bezpečnosť svojich občanov. Ak to nedokáže zabezpečiť, vytvára tak priestor pre extrémistov. Rovnako neschvaľujem nenávistné slová kotlebovcov na adresu rómskej menšiny. Presne tak som to povedal počas Hanusových dní a tieto dve vykreslenia som dal do rovnakej kolónky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žido-kresťanská tradícia tvorí základ našej demokratickej a slobodnej spoločnosti. Viem, že sa to niekomu nemusí páčiť, ale je to fakt. Ako europoslanec som navštívil utečenecké tábory vo viacerých krajinách a hovoril som s moslimami, kresťanmi, ateistami a inými, ktorí utekali z vlastnej krajiny preto, lebo boli prenasledovaní pre svoju vieru či presvedčenie! Jeden z nich mi hovoril, že prestal veriť Koránu a Mohamedovi. A tak sa stal vyhnancom, zriekla sa ho vlastná rodina, priatelia a musel ujsť, lebo ho doma chceli aj zabiť. U nás je sloboda, uteká do Európy. Keď som sa ho pýtal, či vie, prečo je v Európe sloboda, povedal, že nevie. Vysvetlil som mu, že sloboda náboženského presvedčenia vychádza z učenia nášho proroka Ježiša, z našej žido-kresťanskej filozofie, etiky a morálky, z úcty voči druhým, teda aj k rešpektu ich viery a z milosrdenstva. Preto ak chce chápať našu kultúru, život a slobodu, je potrebne porozumieť aj učeniu Ježiša Krista.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krátko by som sa dotkol ešte práva šaría. Treba rozlišovať v islame dve veci. A to náboženský islam a ten politický. Náboženský islam na tomto mieste nebudem rozhodne hodnotiť. Ale cieľom toho politického je nastoliť právo šaría a proti tomu by mal byť každý demokraticky zmýšľajúci človek. Islamské právo hovorí o nadradenosti moslimov a o tom, že ženy a neveriaci sú ľudia druhej kategórie. Právo šaría je v zásadnom rozpore voči nášmu spoločenskému usporiadaniu, ktoré poznáme a v ktorom žijeme.

Isteže, autorka komentára to môže vidieť inak, uštipačnosť v článku niečo naznačuje. Tak pozrime si fakty. Tento týždeň som v NR SR s kolegyňou Verešovou organizoval konferenciu 8 prázdnych stoličiek. Každý deň zomrie vo svete približne 8 kresťanov pre svoju vieru a v ich rodinách zostane po nich prázdna stolička pri stole. Presná štatistika uvádza, že ide o 3066 kresťanov usmrtených z náboženských dôvodov. Ale skutočnosť môže byť horšia, nakoľko mnohé prípady zostávajú nevyšetrené i nezverejnené. Treba povedať, že kresťanov neprenasledujú len moslimskí extrémisti ale aj iné náboženské skupiny a zástancovia rôznych diktatúr. Správu nám predniesla organizácia Open Doors, ktorá monitoruje prípady prenasledovaných kresťanov vo svete. Predstavili aj mapu s vyznačením krajín, kde sú kresťania prenasledovaní. Najviac v Severnej Kórei, potom v Afganistane, v Jemene. Každý kontinent má krajinu, kde sú kresťania utláčaní. Okrem Európy, Severnej Ameriky a Austrálie. Sú to kontinenty, kde je slododa viery, (teda aspoň pred rokom bola) a to nielen pre kresťanov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemusí to tak byť však nastálo. Všetko závisí od toho ako sa postavíme k našim hodnotám. Či ich opustíme a prijmeme iné, ktoré sa môžu zdať lepšie a pokrokové.

Branislav Škripek

 

Branislav Škripek

Branislav Škripek

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Poslanec Európskeho parlamentu za hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti. Evanjelizátor, tlmočník. Ženatý, tri deti. www.branislavskripek.skChcete odoberať Škripekov NEWSLETTER? Kliknite sem Zoznam autorových rubrík:  Paliatívna starostlivosťPolitickéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu